Estratègia digital del centre

En la societat en la que vivim; les noves tecnologies formen part del nostre dia a dia, fent-ne un ús quotidià d’aquestes a l’hora d’anar a comprar, comunicar-nos, relacionar-nos, treballar… Des de l’escola les tecnologies digitals poden tenir un impacte favorable en els alumnes. Per això, estem concretant l’Estratègia digital de centre (EDC) en la qual definirem les línies d’actuació que faran possible que docents, alumnes i el centre assolim la Competència Digital. L’EDC la dividim en dos grans àmbits: L’estratègia digital on es veu la diagnosi inicial, els objectius que ens marquem, les activitats que ens ajudaran a assolir-los i l’avaluació final del procés; La Cultura Digital on es recull totes les accions ja consolidades al centre, plans, protocols, normatives, etc… relacionades amb l’EDC.
 

Estratègia digital

A partir de les conclusions extretes de la diagnosi i per tal de millorar i transformar els punts febles en forts, hem pensar i redactat uns objectius que cal que assolim com a centre en un període de tres cursos. Els objectius que ens marquem per tal de poder millorar els punts febles que tenim a l’escola envers la competència digital són els següents:
  • Promoure l’intercanvi de recursos digitals i didàctics entre els docents per tal d’estar al dia dels nous avenços i poder-los aplicar.
  • Definir el desplegament curricular per establir la competència digital de l’alumnat fomentan el pensament computacional.
  • Gestionar els nous equipaments o dispositius que arriben al centre per tal de fer un bon rendiment i ús de les seves eines.
  • Impulsar l’elaboració de rúbriques digitals com a eines d’avaluació formativa per tal de fer més partícep a l’alumnat del seu aprenentatge.
  • Implementar un pla de comunicació per una bona comunicació entre tota la comunitat educativa.
  • Planificació
    Que ens servirà per saber si les activitats que hem realitzat ens han portat a aconseguir els objectius inicials o no; i, per tant, si cal que les replantejar-les.
    Avaluació
    Un cop acabem les activitats de cada objectiu les avaluarem amb els indicadors i criteris que apareixen a la planificació dels objectius. Així podrem valorar si els hem superat o cal redissenyar alguna de les activitats per tal de poder adquirir-los.

    Cultura digital

    Acolliment digital
    Mestres
    • Creació de compte de Dinantia (app per a la comunicació amb les famílies i entre el claustre) i breu introducció a l’aplicació.
    • Donar accés a les carpetes compartides del Drive de l’escola.
    • Crear correu coorporatiu: @santignasi.org.
    • Donar un ordinador portàtil per docent si li correspon.
    • Explicació de com gestionem les publicacions de les xarxes socials i web.
    • Creació de compte de Koala si s’escau (mestres d’anglès).
    • Creació de compte de Matific si s’escau (mestres d’espais matemàtics).
    • Informar dels permisos i drets d’imatge signats pels alumnes.
    Alumnes
    • Creació del correu coorporatiu del centre: @santignasi.org.
    • Creació de compte de Koala i Matific.
    • Alta al Classroom a partir de CS.
    • Explicació dels bons usos de les xarxes socials, dispositius i aplicacions.
    • Xerrada per part dels Mossos d’Esquadra sobre internet segura a CS.
    • Dotació de ordinador per part dels alumnes de CS.
    Famílies
    • Informar i signar drets d’imatge digital.
    • Creació i explicació del Dinantia per la gestió i comunicació de les informacions que s’enviaran dels seus fills o filles.
    • Informar del curs de digitalització per famílies.
    • Signar carta de compromís per rebre i tenir cura del dispositiu digital cedit per l’escola.
    Acords de claustre i consell escolar
    Comunicació
    Pla de comunicació de centre